12 Mart 2014 Çarşamba

Düğün fotoğrafçısı seçerken dikkat edilmesi gerekenler

Merhabalar,

Uzun süredir bir şeyler yazamıyordum. Ama yakın bir arkadaşımın evleniyor olması ile birlikte blogların ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlayıp,tecrübelerimi yazmaya karar verdim.

Tecrübe derken de en tecrübeli olduğum konu olan fotoğrafçılıkla ilgili olan kısmı ile başlamak istedim.

Fotoğrafçı aramaları öncelikle gelinlik gibi aylar öncesinde başlamalıdır.Sezon kısıtlı olduğundan çoğu tarih hızlıca dolmaktadır. Sonra çok beğendiğiniz fotoğrafçıyı kaçırmak keyifsiz olacaktır.

İkinci sırada ise ne istediğinize karar vermek olmalıdır. Yani hangi tarzda olmalı, düğün günü mü farklı gün mü yoksa sadece dış çekim mi tüm gün hikaye çekimi mi...

İnternete girdiğinizde yüzlerce düğün fotoğrafçısı ile karşılaşabilirsiniz. Bol bol bakarak öncelikle tarzını oluşturmalı daha sonra da seçtiğiniz fotoğrafçılarla buluşup çalışmalarını incelemeli ve kendisini tanımalısınız. O gün geldiğinde belki de elektiriğiniz tutmayacak ve hüsranla sonuçlanmış bir çekimle karşılaşacaksınız.

Bugüne kadar ki çekimlerimi düşünüyorum da benimle buluşup tanışan ve görüşmede, istediğim tam da böyle bir şey, doğal, olduğu gibi diyen insanlarla müthiş işler çıkarmamız. Bu nedenle emin olarak söylüyorum ki en önemli şey kafanızdakine uygun çekimi yapan kişi ile çalışın.Fiyat ikinci aşamada kalsın. Geriye o güzel günden sadece fotoğraflar kalmakta çünkü...

Aklıma gelen diğer bir öneri sadece çekim almak yerine albüm paketi ile almanız. Çünkü fotoğrafları şık bir albüm ile aldığınızdaki etki digital olarak almaktan çok daha farklıdır. Ben bile hala her gelen albümde heyecanlanmaktayım :)

Düğün hazırlıkları sürecinde bol bol araştırın ve tanışın,zaten zamanla ne istediğiniz oturacaktır.Ve sonuç daha mutlu edici olacaktır.

Ekleyeceğim bir diğer önemli konu ise; yaptığımız işe saygı...Şöyle şeyler duymaktayım, o paraya ben makina alır kendim çekerim...Yani böyle bir laftan sonra ne desen boş...Tüm gün hikayesi çekiminde aldığımız paranın en az 10 katı bedelli ekipmanla iş yapıyoruz emek veriyoruz,sonra böyle bir yorumla gelenler oluyor...Emeğe saygı çok önemli.Ama o gün bittiğinde yanınızda sadece fotoğraf çekmediğimizi sizin tüm stresinizi aldığımızı doğru yerde doğru yönledirmelerle günü sakin tamamlamanızı sağlamamızı ise saymıyorum.

Şimdilik benden bu kadar,umarım yardımcı olabilmişimdir :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder